16.12.09

Winter won't kill me




Alsof de sneeuw je niet raakt alsof je ziet wat er gebeurt alsof je het begrijpt alsof je ooit je best doet op school alsof je nooit een les overslaat alsof je perfect bent alsof je zee droog kan leggen alsof je de wolken voorbij vliegt alsof jij ooit een aanslag pleegt alsof je ooit lef hebt alsof je een vreemde aanspreekt alsof je te lange zinnen gebruikt alsof je te veel praat alsof openingszinnen werken alsof gisteren je redding is alsof jij je oren dichtstopt met vingers alsof ik je handen en voeten tel alsof je zwemt zonder zwemband alsof je liegt zonder geweten alsof ik van je hou alsof ik je nog zoek alsof ik niet meer weet alsof jij het vergeet alsof je oplost alsof de wind waait alsof het steeds kouder wordt alsof de regen me raakt alsof mensen door me heen kijken alsof jij daar aan meedoet alsof groente kan praten alsof ik gesprekken voer met mijn dagelijkse komkommer alsof ik er was voor jou alsof jij nooit te laat komt alsof je stalen zenuwen hebt alsof je alles voelt alsof jij leeft voor mensen alsof mensen leven voor jou alsof ik boeken lees alsof ik mijn voeten veeg voor ik binnen kom alsof je schoenen uit moeten alsof mensen traditioneel zijn gebleven alsof je nooit met trillende handen iets aanpakt alsof je nooit stottert voor een lief persoon alsof je niet lief hebt alsof ik je nooit zag alsof jij mij ook niet zag alsof we langs elkaar heen liepen alsof je ergens spijt van hebt
net als ik.

2 opmerkingen:

I admit, I really really love to see how other people write and speak.
I do.